My Dark Hom3...

My OLD PC RIG...!!!

Hari ni aku nak berkongsi pic PC aku skit ...PC ak xler power sangat tapi stakat nie PC ak xpernah mengecewakan aku ,walaupun ada jugak hang kadang2 tapi spanjang berkhidmat xpernah lagi sakit teruk.... layan movie ,main game 8 jam tanpa henti ,surf internet semua lancar jer...walaupun ada komponen dah berusia 2 tahun ,tapi masih maintain lagi setanding dengan PC moden (overclock beb !! )..he8

Pandangan depan ,sorry environment agak kemas yer....nie casing jenis mini tower m-atx  xderbrand made in china....casing nie kecik jer setinggi LCD viewsonic 19" jer..



Pandangan dalam PC...aku memang suka bukak side panel nak bagi sejuk skit walaupun debu berdaki kat dalam ...hahaha...tapi xper2 sbulan 2 kali ak cuci debu2 taw...
Ak guna kipas Xigmatek siap ada LED kaler biru nak bagi extra cooling kat processor overclock ak. ...

Casing Xder brand made in China ...ak beli pon coz ader promosi penhabisan stok...murah jer janji leh pakai....kat butang start dan reset ader  LED kaler biru menyala time on PC. Per2 pon PC nie bakal jadi PC kedua aku sebab ak skang tengah buat projek PC SFF yg akan jadi PC utama aku....


** 1 motherboard ASUS telah terkorban akibat overheat dalam proses overclock ..huhuhu...skang nie guna mobo MSI ..tapi ak xoverclock extreme sangat mobo nie coz takut pisang berbuah 2 kali...
***Bila dah siap PC SFF ak nanti ,PC nie kena hantar kat kampung lah...xkan nak guna dedua kan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...