My Dark Hom3...

Rapoo 3900 review

bebaru nie aku ada beli mouse baru ,mouse lama okey lagi cuma kali nie aku rasa nak pakai teknologi tanpa wayar plak....hahaha...serabut aku wayar2 berselirat nie,trutamanya time maen game.....soo nie aku nak review skit mouse baru aku...
** mouse lama aku brand gigabyte gaming series ,overall bes tapi ada wayar jer xbes....

BRAND : RAPOO
MODEL : 3900 wireless laser mouse.
Tempat beli : Plaza LOWYAT
Harga : RM 69.00
DPI : Dual MODE 800/1600.
2.4G wireless
4ways tilt wheel .
9buttons overall.


Maklumat produk kat blakang ...Walaupun mouse nie Made in China sebab Rapoo nie China Company ,tapi kualiti produk setanding brand lain . Packaging pon amat baik.


Nie pandangan atas..., plastik bagi Body mouse nie sederhana tebal dalam 1.5mm-2 mm tapi cat yang digunakan  bermutu tinggi dan agak tebal. Susah nak tanggal cat walaupun calar2 .Satu lagi sisi Mouse nie dilapisi satu lapisan getah yang amat best dipegang..hahaha...sedap gengam mouse nie.
Satu lagi yang best Mouse nie ada function windows flip button ,ala kalu korang biasa pakai windows 7 or wista kan ada function Windows flip kalau tekan Alt+Tab . butang Windows flip ader belah depan kiri  mouse kat bawah tulisan performance laser tu ,yang lambang segiempat kecik tue.

Kalu beli mouse nie siap ader free pouch beg ,nak simpan dalam beg pon xrisau calar sebab pouch beg die tahan lasak .Turut ada dalam kotak manual ,CD driver+software dan satu lagi free bateri AA made in china (okey per FREE item kan ).



Selain daripada itu ,Mouse nie guna nano receiver ....amat kecik kalu cucuk kat usb hampir xprasaan.
Mouse  nie die claim maximum 10 m  ,tapi stakat aku test dalam 6-7 meter pergerakan dah  xberapa  nak lancar. Tapi dalam range 2-3 meter memang supeb  ,lancar jer  jalan....Bateri kat manual claim 6bulan tapi nak lagi lamer pakai bateri mahal skit lah....




Overall review =
Stakat nie aku amat berpuas hati dengan kualiti Mouse dari Rapoo nie ,aku maen game ,surf internet dan edit video semua lancar jer tanpa ada lag . Tangan pon xrasa lenguh sebab bentuk yang ergonomik dan sedap digengam walupun tangan berpeluh . Butang mouse amat selesa semasa menklik dan lembut . Aku bagi 4 bintang daripada 5 bintang utk mouse nie..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...